BMW Alpina B3 & B4 GT – Kompaktní GT
11. 12. 2024 12:12Jan Tuček 29.11.2024 06:02 zdroj časopis automobil
Foto: Archiv Jana Tučka
Foto: Archiv Jana Tučka
Populary ve sportovním. Dvoumístné roadstery Škoda Popular se ve třicátých letech těšily velké oblibě sportovně založených motoristů a motoristek. Debutovaly spolu s ostatními verzemi téhož typu na jaře 1934, pro sezónu 1935 dostaly novou zaoblenou karoserii (viz AR 6/’20). Vyráběly se jen po desítkách kusů do počátku čtyřicátých let.
Popular se představil novinářům v předjaří roku 1934, veřejnosti pak v dubnu na pražském autosalonu. Do vínku dostal páteřový rám s centrální trubkou kruhového průřezu a nezávislé zavěšení všech čtyř kol, odpružených vpředu i vzadu příčným listovým perem. Bubnové brzdy měly mechanické ovládání ocelovými lanky, řízení bylo hřebenové.
Kompaktní automobil poháněl vpředu uložený vodou chlazený řadový čtyřválec SV, spojený s třístupňovou převodovkou uloženou vzadu, v bloku s rozvodovkou. První stovka vozů zhotovená v prvním čtvrtletí roku 1934 měla motor o objemu 902 cm3 a výkonu 18 k (13 kW), další dostaly čtyřválec 995 cm3, který dával rovných 20 k (15 kW). Jen deset roadsterů první série vyrobených do dubna 1934 bylo vybaveno motorem 902 cm3, pět desítek dalších, vyrobených do konce roku 1934, poháněl čtyřválec 995 cm3.
Dvoumístný roadster s vyklápěcím nouzovým sedadlem v zádi měl rozvor náprav 2300 mm a rozchod kol 1050 mm vpředu i vzadu. Byl dlouhý 3630 mm, široký 1340 mm a s nataženou plátěnou střechou vysoký 1500 mm. Vykazoval hmotnost těsně nad hranicí 600 kg. Roadster dokázal vyvinout rychlost přes 80 km/h a průměrně spotřeboval 7 l lihobenzínové směsi na 100 km. Z nádrže o objemu 20 l připevněné na dělicí stěně motorového prostoru stékalo palivo ke karburátoru samospádem.
Dvoumístný otevřený vůz výrobce nabízel v sezóně 1934 za 17 800 Kč, zatímco čtyřmístný polokabriolet Popular s pevnými rámy dveří a bočních oken stál 18 800 Kč a uzavřený čtyřmístný tudor 19 900 Kč.
Foto: Archiv Jana Tučka
Počátkem března 1935 předvedla automobilka výrazně modernizované vozy Popular pro novou sezónu. Měly rozvor náprav prodloužený na 2430 mm, rozchod zadních kol rozšířený na 1100 mm a mohly se pochlubit zcela novými karoseriemi oblých tvarů.
Roadster ročníku 1935 se od svého předchůdce odlišoval karoserií o poznání sportovnějšího charakteru. Měl vpředu zavěšená výrazně vykrojená dvířka bez bočních okének a dopředu sklopné čelní okno. V zaoblené zádi bylo zasazené náhradní kolo a nad ním vyklápěcí sedadlo pro případného třetího pasažéra. Ochranu proti nepohodě zajišťovala krátká plátěná střecha nad sedadly řidiče a spolujezdce, jež mohla být doplněna připínacími bočnicemi s okénky. Čtyřválec SV o objemu 995 cm3, osazený novým spádovým karburátorem, dával výkon 22 k (16 kW), v motorovém prostoru umístěná nádrž byla zvětšená na 26 l. Palivo ke karburátoru nově dopravovalo mechanické čerpadlo.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Pro každý autobazar v ČR - za každých 20 vložených inzerátu nabízíme BANNER na 30 dní ZDARMA.
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno.
Kontaktujte nás
BMW Alpina B3 & B4 GT – Kompaktní GT
11. 12. 2024 12:12Honda CRF1000L Africa Twin – modelový rok 2016
11. 12. 2024 12:12