Když Kawasaki vloni na podzim představila svůj nový příspěvek do rodiny customů, nijak mě na první pohled nezaujal. Nojo, další středněobjemový čopřík…těch už tady bylo. A ještě bude. Jenže pak jsem si všiml nezvykle umístěného zadního tlumiče (tedy nezvykle pro tuhle kategorii), výfuku, přístrojovky…a došlo mi, že značka v tomto případě opustila ustálená pravidla. A že by svezení mohlo být zajímavé.
Vulcan není pro Kawasaki ničím novým, model tohoto jména je v nabídce už od roku 1985. Softchoppery, jak se jim tehdy říkalo, začaly vyrábět, více či méně zdařile, všechny japonské značky, které si chtěly uhryznout z koláče, který doposud patřil jen americkým firmám. A tak vznikla Yamaha Virago, Honda Shadow, Suzuki Intruder…a Kawasaki Vulcan 750, který byl prvním strojem značky, ve kterém použila V-twin. Vulcan šel ovšem oproti konkurenci trochu jiným směrem, tehdejší sedmsetpadesátka připomínala chopper spíš jen vzhledem, než vlastnostmi. Šlo o vcelku rychlou motorku (na tehdejší dobu), jejíž motor se nebál, narozdíl od ostatních, vyšších otáček a kterému sekundoval poměrně zdařilý podvozek. Od roku 1985 samozřejmě Vulcan prošel různými změnami, ať už se jednalo o objem (od půllitru až po dvoulitr) či vzhled, kdy se během posledních let začal řadit do kategorie těžkotonážních cruiserů.
Více najdete v časopise Motorbike