Ducati Streetfighter
Zdroj časopis Motorbike
Poté, co opustil výrobní program značky z Borgo Panigale surový naked bike s motorem ze superbiku 1098, zůstal v nabídce pouze menší model 848. Pojďme se podívat na tento stroj, využívající geny superbikových motocyklů, zblízka.
Když v roce 2008 spatřil světlo světa model Streetfighter, dalo se říct, že trošičku předběhl dobu a naznačil tak současný styl kategorie silných naháčů. Svým designem navazuje na trend, který vznikl v uličkách severských měst na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let – stačilo sundat kapotáže ze supersportovního biku a bylo hotovo. Tady vznikla kategorie street. Italský výrobce tedy nevymýšlel už vymyšlené a šel tímto směrem, vzal to nejlepší, co měl (a sice superbike 1098), sundal kapotáže, upravil řízení a silný charismatický dvouválec byl výkonově zkrocen na 155 koní. Ovšem celkový design zůstal hodně podobný 1098, i s agresivními tvary předního světlometu. Tento dnes legendární bike (a ve verzi S velmi ceněný), dostal v roce 2011 brášku, který zase převzal geny z menší 848 EVO. Po ukončení výroby velkého modelu v roce 2013 se pak stal jediným zástupcem této kategorie v nabídce Ducati. No a my ho dostali, v krásné červené barvě, v létě loňského roku na test od českého zastoupení Ducati, firmy Moto Italia.
Nejlepší geny
To, že bike vychází ze supersportu 848 a kolují v něm geny závodních motocyklů, je jasné už při prvním pohledu z jakékoliv strany. Začneme tedy hezky pěkně ze předu – mírně přihrbený styl, přední kolo kopíruje hezký tvarově řešený blatník, který drží zlaté, nitridované 43mm silné vidlice s plnou možností nastavení. V horní části je umístěn zajímavě tvarovaný světlomet s denním LED svícením, obepnutý malou kapotáží, kdy agresivní look podtrhují dvě tvarově zajímavé mřížky, imitující nádechy vzduchu k airboxu. Nad světlometem je kaplička, chránící přístrojovou desku, po stranách světlometu jsou blinkry. Při pohledu zepředu jistě zaujmou zajímavě tvarovaná zrcátka, která nabízí i dostatečný přehled na dění za registrační značkou.
Více najdete v časopise Motorbike