Bugatti Tourbillon – Analogová dokonalost
24. 11. 2024 13:11Lukáš Dittrich 18.11.2024 01:55 zdroj časopis automobil
Foto: Bugatti
Bugatti Chiron dostalo svého nástupce. Jmenuje se Tourbillon a pokud se hlouběji začtete do aktuálně dostupných informací, jen těžko se ubráníte dojmu, že Mate Rimac coby nový šéf značky stvořil ohromující stroj.
Letos tomu je dvacet let od chvíle, kdy automobilka Bugatti přepsala dějiny sériově vyráběných automobilů odhalením typu Veyron. Tehdy šlo o první vůz nabízející výkon přesahující 1000 koní. Na tento typ pak navázal v roce 2016 Chiron a pokračovatelem v této linii se stává před časem odhalený typ pojmenovaný jako Tourbillon.
Foto: Bugatti
Tato premiéra má zajímavé okolnosti. Nový hypersport automobilky Bugatti již vznikal pod vedením aktuálního šéfa. Tím se před lety stal Mate Rimac, zakladatel automobilky Rimac produkující elektrické hypersportovní vozy. Proto panovaly obavy, že se i slavná francouzská značka vydá stejným směrem, a dokonce sám Mate Rimac dnes přiznává, že někteří z představenstva koncernu VW ho z tohoto důvodu do čela chtěli. Tím spíš, že Bugatti v nedávné minulosti už pracovalo na čtyřmístném elektrickém automobilu. Jenže podle názoru současného šéfa je pro Bugatti ještě pořád na plný přechod do elektrického světa brzy. Místo Rimacu Nevera s karoserií Bugatti tak nakonec vznikl zcela svébytný vůz, jehož se sice elektrifikace dotkla, ale proti výsledku zcela určitě nikdo protestovat nebude.
Obvykle při představování začínáme vnějším designem, nicméně v tomto případě je nutné udělat výjimku. Jakkoliv podoba odkazuje do minulosti a šéf designérského týmu Frank Heyl by mohl dlouze vyprávět o odkazech na předchozí hypersporty nebo na typ 57SC Atlantic, vnější podobu zásadně ovlivnila technika uvnitř. Právě technika také přinesla během vývoje spoustu velkých výzev.
Bugatti je totiž automobilkou, jež si může dovolit vyrobit v podstatě cokoliv. Během vývoje se například uvažovalo o převzetí současného agregátu s uspořádáním válců W16, jenže zároveň se měla do hry dostat v jisté míře i elektrifikace a Bugatti chtělo postavit něco opravdu speciálního. Nakonec bylo rozhodnuto, že počet válců zůstane. Takže Tourbillon stále používá šestnáctiválec, ovšem atmosféricky plněný a s uspořádáním válců do V. Nikoliv do dvojitého W. To v praxi znamená, že pouze motor samotný dramaticky narostl na délku. Rozdíl je 40 cm a klikový hřídel měří zhruba jeden metr!
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Pro každý autobazar v ČR - za každých 20 vložených inzerátu nabízíme BANNER na 30 dní ZDARMA.
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno.
Kontaktujte nás
99 900 Kč
170 000 Kč
48 800 Kč
Bugatti Tourbillon – Analogová dokonalost
24. 11. 2024 13:11BENELLI TRK 702 a 702X – slaví prodejní úspěch v Itálii i v ČR
24. 11. 2024 12:11Škoda 1000 MB – Legenda slaví 60 let
23. 11. 2024 11:11