Jiří Duchoň 29.10.2024 13:05 zdroj automobilrevue.cz
Foto: Libor Zhoř
Mít něco víc… Volkswagen Touareg už jste možná měli a Audi Q7/Q8 a Porsche Cayenne později třeba také. Pokud vám základní koncept vyhovuje, a k tomu se vám opravdu daří a chcete to dát světu na odiv, můžete pokročit ještě dál: buď k ostrému Lamborghini Urus, nebo k luxusnímu Bentley Bentayga.
Všechna tato velká SUV koncernu Volkswagen jsou totiž postavená na platformě MLB Evo C/D. Ačkoli lze technické prvky přizpůsobit charakteru konkrétní značky, základ v podobě prvků závěsů kol či poháněcích systémů je v podstatě předem dán. A někdy ta podobnost proniká i do interiérů, například z pracoviště řidiče v Lamborghini Urus (viz AR 2/’19) ta Audi Q8 doslova čiší. Z toho však nemusíte mít v případě Bentleye Bentayga (viz AR 5/’16) obavy: interiér vyniká originální palubní deskou, vytříbenými materiály a specifickými ovládacími prvky, takže Audi připomínají snad jen přepínače na volantu a páčky před ním. V roce 2020 prošla Bentayga zatím poslední rozsáhlou modernizací. Dvanáctiválcová verze (viz AR 1/’18) již k dispozici není a základem je třílitrový hybrid, ale my jsme nyní vyzkoušeli špičkovou Bentaygu S se zážehovým, dvěma turbodmychadly dopovaným V8 (EA825) bez jakékoli elektrifikace.
Foto: Libor Zhoř
Bentayga S na snímcích vyniká řadou prvků příplatkové výbavy, umožňujícími stále zákazníkovi Bentleye postavit vůz přesně podle jeho vkusu a zároveň předznamenávajícími jeho užitné vlastnosti. A za vše se samozřejmě platí. S šedým lakem Cambrian (+150 tisíc Kč) jsou v kontrastu černé dekorační prvky, korunované výraznými koly s 22palcovými ráfky (+60 tisíc Kč). Žádné větší již na Bentaygu nedostanete, mají směrový design (tedy na každé straně automobilu jiný) a stylizované „B“ na jejich středu zůstává vždy ve svislé poloze. Sportovní švih této Bentaygy S se nese též v interiéru, kde místo dřevěných dýh najdete leskle černě lakované, a snadno se špinící plochy. Pracovišti řidiče vévodí displeje přístrojového štítu a multimediálního systému, ale především kvalitní kožené obšívání každého detailu v kombinaci krémového odstínu Purpoise a modré Imperial. Výdechy ventilace a ovládací prvky ve dveřích i palubní desce rámují masivní chromové detaily, dodávající atmosféře skutečně luxusní nádech. Ventilace i audiosystém mají vlastní sestavy fyzických ovladačů, kombinovatelné podle vkusu uživatele s hlasovými povely či pokyny přepínači na volantu. Vhod přijde klasický pákový volič převodovky, doplněný vzadu dalšími tlačítky a přehledně fungujícím otočným přepínačem provozních režimů se startovacím tlačítkem uprostřed. Dojem podtrhují huňaté koberce, a to i v prostoru pro zavazadla.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Pro každý autobazar v ČR - za každých 20 vložených inzerátu nabízíme BANNER na 30 dní ZDARMA.
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno.
Kontaktujte nás
48 800 Kč
89 000 Kč
278 000 Kč
Seat Arona 1.0 TSI FR Limited Edition – Stále dobrý!
19. 11. 2024 12:11