Bentley Mk V Corniche (GRA 270) – Život po životech
13. 06. 2025 18:06Petr Hanke 06.06.2025 06:06 zdroj časopis automobil
Foto: Mercedes-Benz
Transrapid. Za volantem vozu Mercedes-Benz S 450 d s podvozkem e-Active Body Control si připadáte jako v rychlovlaku Transrapid klouzajícím na magnetickém polštáři. A zásluhou interiéru z programu Manufaktur ještě mnohem lépe…
Historie třídy S sahá do roku 1954 k modelu W180 označovanému Ponton a aktuální dvanáctá generace W223 měla premiéru v roce 2020 (viz AR 10/’20). Od té doby prošla postupnými modernizacemi, které se dotkly nejen motorů, ale také infotainmentu. Nabídku doplňovaly nové varianty, jako například kombinace plug-in hybridního systému s pohonem všech kol, sportovně laděná varianta S 63 E Performance nebo třeba testované S 450 d s novou generací vznětového šestiválce dostupného od roku 2023.
Foto: Mercedes-Benz
Testovaný vůz zajímavým způsobem ukazoval široké možnosti individualizace třídy S. Kombinace o 110 mm prodloužené karoserie se vznětovým motorem, nastavitelnými zadními sedadly a nejvyšší verzí adaptivního podvozku, navíc doplněná specifickým lakem karoserie a interiérem z dílny Manufaktur, ukazuje na cestovatelské zaměření tohoto vozu – ideálně s řidičem. Když totiž odsunete sedadlo spolujezdce vpřed, uvelebíte se na pravém zadním sedadle, necháte si masírovat lýtka a záda a snadno zapomenete, že cestujete. Vznětový motor, jehož drobné vibrace a zvuk z místa řidiče vnímáte, jsou vzadu neznatelné, takže si můžete pustit instalované relaxační zvuky nebo vlastní hudbu reprodukovanou špičkovou aparaturou Burmester. Při jízdě je vzduchový podvozek, kombinovaný s aktivními tlumiči, připraven suverénně vyrovnávat zejména delší nerovnosti silnice. S těmi kratšími má občas potíž a záleží na tom, zda na nich řidič vhodně upraví rychlost.
U testovaného vozu ale komfort dále zvyšovala také nejvyšší verze adaptivního podvozku, označovaná e-Active Body Control (196 tisíc korun). Ta totiž doplňuje zmiňovaný vzduchový podvozek s nezávislým hydraulickým systémem u každého kola, který dokáže regulovat světlou výšku a měnit charakteristiku zavěšení. Činí tak 1000krát za sekundu a v kooperaci s dvojicí kamer, sledujících kvalitu povrchu silnice před vozem, a dalšími 18 senzory upravuje svoji činnost. Systém navíc v zatáčce naklání karoserii až o tři stupně směrem do jejího vnitřku, což kompenzuje příčné zrychlení působící na těla posádky. Právě tato schopnost až překvapivě účinně zvyšuje vnímaný komfort cestování, protože standardní zatáčky projížděné běžnými rychlostmi prakticky nevnímáte. I když cena podvozku e-Active Body Control, nahrazujícího klasické zkrutné stabilizátory, není zrovna nízká, jeho přínos je pro komfort jízdy jednoznačný.
Foto: Mercedes-Benz
Zajímavou zkušenost jsme s ním měli při jízdě po zasněženém povrchu, kde jsme jej raději vypnuli. Systém sice pocitově zmenšuje vnímané boční zrychlení, nicméně jeho působení na automobil samozřejmě zůstává. A tak se na kluzkém povrchu nečekaně snadno stane, že vás na příliš vysokou rychlost efektivně upozorní až zásah velmi jemně nastaveného stabilizačního systému. Jakmile systém vypnete, třídu S rázem začnete vnímat přesněji a jste schopni jasně odhadovat trakční schopnosti pneumatik, a případně se i lehce a řízeně sklouznout.
Jelikož jsme s tímto vozem absolvovali 300kilometrový přejezd republiky za vydatné chumelenice a na zasněžených silnicích, je třeba vyzdvihnout vynikající stabilitu vozu, jistě danou i řízením zadních kol, a účinnost mechanického pohonu všech kol a již zmiňovaných regulačních systémů podvozku. Zcela suverénní byla také funkčnost světlometů Digital Light s 2,6 milionu pohyblivých zrcátek, jež si poradily nejen s okolní dopravou, ale vhodně reagovaly i na kombinaci sněžení a mírnější mlhy – za celou cestu nebylo nutné světlomety nijak obsluhovat. I když má třída S vyhřívanou senzoriku téměř neviditelně integrovanou do masky chladiče, velmi náročné cestovní podmínky na konci jízdy vytvořily na přídi ledovou krustu silnou téměř 1 cm, takže většina asistenčních funkcí nahlásila omezení své činnosti. Tato zkušenost, navíc s jedním z nejlepších vozů na trhu vůbec, vybízí k myšlenkám, jak takové jízdní podmínky budou jednou v budoucnosti řešit autonomní vozy…
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Bentley Mk V Corniche (GRA 270) – Život po životech
13. 06. 2025 18:06MG ZS Hybrid+ – Hezčí a s hybridem
11. 06. 2025 19:06