Jeep Avenger 4xe – Konečně do terénu!
05. 06. 2025 20:06Petr Hanke 23.05.2025 06:15 zdroj časopis automobil
Foto: Petr Hanke
Stále v kurzu. BMW řady 3 stále patří k nejúspěšnějším modelovým řadám své automobilky. Aktuální generace loni prošla celkovou modernizací, jejímž cílem je úspěšně čelit nové konkurenci.
Přechod ze spalovacích motorů na elektrický pohon je z dlouhodobého pohledu jasnou a logickou záležitostí. Vzhledem k cenám automobilů a reálné délce používání je ale jasné, že tato transformace nemůže být tak rychlá, jako byla třeba u chytrých telefonů. I proto automobilky, byť do svých výrobních programů přidávají elektrické vozy, stále pečují o ty s konvenčními motory. Právě ty jim totiž umožňují financovat nákladný vývoj a nové generace automobilů, pro něž bude typický nejen elektrický pohon, ale také kompletně nová elektronická architektura. BMW řady 3, které v posledních letech s produkcí kolísající kolem půlmilionové hranice pravidelně patří 20 až 25 % prodejů značky BMW, je jedním z těchto vozů.
Foto: BMW
Aktuální generace G20 měla premiéru na pařížském autosalonu v roce 2018 a na trh vstoupila následující jaro (viz AR 5/’19). Jejím technickým základem byla platforma CLAR. V roce 2022 prošla celá modelová řada modernizací, jež se zaměřila na úpravy vnějšího designu, instalaci modernějšího palubního systému a úpravy nabídky různých variant. Jelikož vývoj techniky, a to zejména infotainmentu, jde dopředu rychlým tempem, druhou modernizaci řada 3 podstoupila v polovině minulého roku. Jejími nejviditelnějšími úpravami byla zejména palubní deska s širokoúhlým prohnutým displejem, změny na podvozku, vylepšené plug-in hybridní varianty a také některé motory.
Nabídka řady s karoserií sedan a kombi Touring má racionální strukturu schopnou pokrýt extrémně široké požadavky na vůz střední třídy. Rozsah výkonů se pohybuje od 110 kW (150 k) do 275 kW (374 k) a připraveny jsou čtyři zážehové a čtyři vznětové varianty, jež doplňuje plug-in hybrid s akumulátorem zvětšeným na 19,5 kWh a posílenou elektrickou větví pohonu z 50 na 80 kW (z 68 na 109 k) a ze 350 na 420 N.m. K dispozici jsou varianty s pohonem zadních nebo všech kol, přičemž u všech je standardem osmistupňová samočinná převodovka ZF s možností sekvenčního řazení pomocí páček na volantu.
V rámci modernizace BMW nově naladilo podvozek a současně kromě jiného zpevnilo uložení zadních tlumičů v karoserii. Došlo také k přeladění řízení v komfortním režimu, v němž je více aktivní posilovač, a je tudíž potřeba méně síly na otáčení volantem. Standardní podvozek lze nahradit sportovním, jenž je součástí oblíbeného M sportovního paketu, případně je možné zvolit aktivní tlumiče kombinované s řízením s proměnným převodem podle úhlu natočení volantu.
Foto: BMW
Jízda s modernizovanou řadou 3 je tradičně velmi příjemnou zkušeností. Automobil má i ve standardním provedení sportovnější naladění vycházející z klasické koncepce pohonu, ovšem současně poskytuje potřebný komfort při každodenním ježdění. Je pak pouze na zákazníkovi, kolik sportovnosti hodlá svému vozu dodat – možností přizpůsobení je v podobě podvozků, kol různých průměrů nebo dokonce příslušenství M Performance velmi mnoho.
Řízení usnadňuje nová generace asistenčních systémů pocházejících z větších modelů značky. Vrcholné provedení je schopné částečně automatizované jízdy nejen na dálnicích, ale také na silnicích první třídy s možností přizpůsobení rychlosti jízdy nejen aktuálním rychlostním limitům, ale také průběhu trasy.
Nejvíce změn je u podruhé modernizované řady 3 patrných v interiéru. Vůz dostal již při aktualizaci v roce 2022 palubní desku s dominantním prohnutým displejem spojujícím do jednoho celku hlavní přístroje a dotykový panel infotainmentu. Nyní prošla proměnou spodní část palubní desky a upravena byla také její luxusnější příplatková varianta, čalouněná imitací kůže Sensatec. Změnou v interiéru standardních variant bez sportovního paketu jsou dvouramenné volanty.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Jeep Avenger 4xe – Konečně do terénu!
05. 06. 2025 20:0645 let Audi Quattro – První foukaná
04. 06. 2025 19:06