Branko Remek 22.04.2025 04:30 zdroj časopis automobil
Foto: Iveco
Málokdo již dnes ví, že značka Iveco vznikla v roce 1975 přičiněním několika předních evropských výrobců nákladních a ostatních užitkových automobilů jako International VEhicle COrporation.
Hlavními aktéry byly firmy FIAT Veicoli Industriali, Lancia Veicoli Speciali, OM (Officine Meccanice), francouzský UNIC a německý Magirus. Značka zaujala a brzy získala první prestižní tituly TOTY 1992 a 1993. To již také zahrnula britský Ford Truck a španělský ENASA Pegaso. S Magirusem přišel i švýcarský Saurer, kde je dnes, na břehu Bodamského jezera, vývoj motorů Iveco. Největší zásluhy o úspěch značky měly a mají typy Daily (FIAT) a EuroCargo (Ford), tedy lehké a střední typy kategorie N1 a N2. V těžké řadě N3 se výrazně prosadil specialista na požární techniku Magirus. S koncem prvního půlstoletí existence značky Iveco je spojena nová strategie a mohutná ofenziva všech typových řad současnosti.
Foto: Iveco
Do roku 2025 vstupuje Iveco s omlazeným portfoliem typových řad, jmenovitě od nejmenší e-Moovy přes evergreeny Daily a EuroCargo až k těžkým S-Way (On Road) a T-Way (Off Road). Jako jeden z mála výrobců nabízí Iveco vedle standardních pohonů se vznětovými motory i motory zážehové na CNG a plně elektrifikované varianty.
Typ e-Moovy je čistý elektromobil s celkovou hmotností v rozmezí 2,5 až 3,5 t, tedy malé rozvážkové vozidlo pro městský a příměstský provoz. Vůz je konstrukčně odvozen od MPV Hyundai Staria s trakčním elektromotorem 160 kW (218 k), 350 N.m a akumulátorem 76 kWh, podle WLTP činí dojezd až 480 km. Výhodou je rychlonabíjení výkonem až 350 kW.
Daily je nezničitelný nezmar mezi lehkými dodávkami do celkové hmotnosti 7,2 t. Nové jsou úpravy rámu a nárazníků pro splnění předpisů ECE R95, R167 a R153 o bezpečnosti při nárazu zpředu, z boku a vzadu a kamera, radary a senzory monitorující okolí vozu, který nyní plní, s pomocí Lane Assist a ACC (Adaptive Cruise Control), požadavky na autonomní jízdu ADAS – Level 2. K novinkám interiéru patří upravená palubní deska s konektory USB a USB-C a bezdrátovým nabíjením telefonu. Za pozornost stojí i varianta AWD s pohonem všech kol a nabídka plně elektrifikovaného modulárního podvozku s akumulátorovými bloky až 4x 37 kWh. Iveco Daily je dnes jednou z mála klasických dodávek s rámovým podvozkem. Jeho robustnost je jedním z důvodů velké oblíbenosti u provozovatelů.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Recyklační Centrum BMW – I práce s vraky je věda
25. 04. 2025 16:04Škoda Elroq – Zkrácení délky i ceny
22. 04. 2025 20:04