50 let BMW řady 3 – Kontinuita na sedmou
15. 04. 2025 20:04Jiří Kaloč 08.04.2025 06:56 zdroj časopis automobil
Foto: Jiří Kaloč
Obr z Hirošimy. Mazda rozšiřuje své portfolio směrem nahoru. Po velkém SUV CX-60 přišla loni na evropský trh jeho prodloužená verze CX-80. Vedle většího prostoru pro cestující se zlepšil i jízdní projev plug-in hybridní verze.
CX-60 (viz AR 5 a 12/’22), uvedená na trh v roce 2023, byla pro Mazdu velkým krokem vpřed a zároveň tak trochu do neznáma. Prémiová koncepce s podélným uložením pohonných jednotek a primárním pohonem zadních kol byla příslibem. S příchodem většího typu CX-80 (viz AR 5 a 11/’24) současně došlo k dotažení určitých technických řešení nebo naladění.
Foto: Jiří Kaloč
Proti CX-60 je „osmdesátka“ o 25 cm delší a o 2,4 cm vyšší, automobil se celkově prodloužil na bezmála pět metrů a rozvor přesáhl tři metry. Přední část až ke středovému sloupku zůstala beze změn, stejně jako zadní převis, částečně se změnil tvar zadních skupinových svítilen, které byly protaženy blíže k logu umístěnému uprostřed, a také spodní část nárazníku s decentním difuzorem a odrazkami. Koncovky výfuku zmizely pod nárazníkem jak u hybridu, tak u verze se vznětovým motorem.
Interiér si může zákazník nakonfigurovat podle svých potřeb. Alternativy se nabízejí u druhé řady, kde lze zvolit buď třímístnou lavici, nebo dvě samostatná sedadla s volnou uličkou, popřípadě středovou konzolou. Při plném obsazení zbývá za sedadly zavazadlový prostor o objemu 258 litrů, postupným sklápěním sedadel se pak dostanete při dvoumístném uspořádání až na využitelný objem bezmála dva kubíky (po střechu). Na rozdíl od CX-60 lze lavici ve druhé řadě posouvat v rozsahu 120 mm a naklápět opěradlo v rozsahu od 15° do 33°. Vpředu je také o 35 mm a ve druhé řadě o 12 mm více prostoru nad hlavou než u typu CX-60. Sedadla ve třetí řadě byla navržena tak, aby se zde pohodlně usadil cestující do výšky 170 cm.
Za volantem najde polohu každý. Dotykové displeje si u Mazdy snad zakázali, pro každou funkci najdete v interiéru poctivé tlačítko. Infotainment Mazdy připomíná starší verze systému iDrive od BMW, veškerá nastavení a funkce se ovládají rozměrným kolečkem na širokém středovém panelu mezi sedadly.
Foto: Jiří Kaloč
Výdechy klimatizace jsou připraveny i pro sedadla ve třetí řadě, ovládat teplotu a intenzitu mohou také cestující na panelu před druhou řadou. Plug-in hybrid je navíc vybaven systémem předchlazení a předehřívání, který umožňuje upravit teplotu prostřednictvím aplikace MyMazda v kabině pomocí lithiového akumulátoru bez běhu motoru. Interiér je obložen kvalitními měkčenými materiály, luxusní atmosféru při jízdě v noci umocňuje decentní ambientní osvětlení.
Model CX-80 využívá architekturu Mazda Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture pro podélně uložené pohonné jednotky. V nabídce je vedle řadového vznětového šestiválce Skyactiv-D o zdvihovém objemu 3,3 litru (187 kW) právě plug-in hybrid, kombinující 2,5litrový zážehový čtyřválec Skyactiv-G s výkonným elektromotorem (129 kW) a lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 17,8 kWh. Díky upravenému sání pro zlepšení točivého momentu ve středních a nízkých otáčkách (1500–3000 min-1) poskytuje tato kombinace celkový výkon 241 kW a točivý moment až 500 N.m.
Široký rozsah převodů osmistupňové převodovky naštěstí umožňuje dosáhnout rovnováhy při využívání výkonové i momentové křivky pro optimální poměr výkonu a nízké spotřeby. Dlouhodobě lze při nepravidelném nabíjení akumulátoru dosáhnout průměrné spotřeby do 9 litrů na 100 km.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Vyhraj soutěž "Tři dny v Praze" pro dva s ubytováním v luxusním apartmánu na Malé Straně, kterou pořádá Auto-Inzerce.cz. Více ZDE.
Pro každý autobazar v ČR - za každých 20 vložených inzerátu nabízíme BANNER na 30 dní ZDARMA.
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno.
Kontaktujte nás
186 000 Kč
35 900 Kč
22 000 Kč
50 let BMW řady 3 – Kontinuita na sedmou
15. 04. 2025 20:04TEST: Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports
15. 04. 2025 20:04Mazda CX-80 2.5 PHEV 4WD – Obr z Hirošimy
14. 04. 2025 20:04