Prototyp Dodge Hemi Charger Concept Car vznikal během roku 1963 s využitím sériového podvozku typu Polara a osazený byl zcela novým vidlicovým osmiválcem Hemi s objemem 7,0 l, tedy 426 palců krychlových. Stal se jednou ze studií, jež měly za úkol propagovat agregát Hemi 426 s půlkulovými spalovacími prostory. Ten zprvu vznikal pomalou ruční výrobou a určen byl prioritně vybraným soutěžním stájím. Když jedna z nich na závodech svoji jednotku „odrovnala“, bylo s ohledem na jejich nedostatek rozhodnuto použít jako náhradu motor určený pro studii Dodge Hemi Charger Concept Car, do níž se tedy nakonec dostal konvenční osmiválec 383 cu.in. (6,3 l) z původně použitého podvozku Dodge Polara. Výsostné znaky s nápisy „426“ na předních blatnících však zůstaly zachovány. Stroj vyrazil na propagační výstavy po celých USA a s nepříjemnou situací se předáci Chrysleru vypořádali po svém: motorový prostor nesměl být nikdy otevřen. Vůz celý rok putoval po různých výstavách a krátkodobě byl k vidění také v prominentních prodejnách značky Dodge. Poté byl ze služby propuštěn a pouze náhoda tomu chtěla, aby neskončil na vrakovišti, což byl bohužel běžný osud většiny stylistických studií své doby. Významný prodejce strojů Dodge z Pensylvánie tlačil na továrnu tak dlouho, až mu zmíněný prototyp prodala. Vůz se stal dárkem pro dealerova syna. Teprve v roce 1999 se Joeovi Bortzovi, sběrateli dochovaných automobilových studií, podařilo Dodge Hemi Charger Concept Car vystopovat a po dlouhých vyjednáváních koupit a dopravit do Chicaga. Více čtěte na
www.automobilrevue.cz