Brussels Motor Show 2025: Hyundai – Odvážně!
01. 04. 2025 20:04Lukáš Dittrich 27.02.2025 06:33 zdroj časopis automobil
Foto: Jiří Duchoň
Prvotina. Značka Alfa Romeo byla dlouhou dobu jednou z automobilek, jež ve své nabídce neměly žádný elektromobil. To se s příchodem typu Junior změnilo. Změřili jsme, jak na tom tato elektrická novinka je.
Zatímco některé automobilky naskočily na vlnu elektrické mobility velmi rychle, jiné z různých důvodů dlouhou dobu žádný elektromobil nenabízely. Právě mezi ty patřila i Alfa Romeo. Jenže v dnešní době je bateriový vůz už nutností, takže se také zde i díky sdílení techniky napříč koncernem Stellantis situace změnila. Italští inženýři dostali k dispozici platformu CMP umožňující jak zástavbu spalovacích motorů, tak elektrického pohonu, a na těchto základech vznikl nový typ Junior (viz AR 5 a 10/’24). Ten pro Alfu Romeo znamená vstup do elektrické éry a současně také rozšíření nabídky do nižších cenových sfér. Mild hybridní tříválcový Junior Ibrida začíná částkou 729 000 Kč a aktuálně je to nejlevnější model značky. My jsme ovšem vyzkoušeli provedení Elettrica.
Foto: Jiří Duchoň
Malý crossover, technicky příbuzný například s Peugeotem 2008/e-2008 nebo Jeepem Avenger či Fiatem 600, zaujal svět rychlou změnou jména. Původně se totiž jmenoval Milano, jenže podle italského zákona se musí produkty odkazující názvem na Itálii v Itálii také vyrábět. Po otevření dveří této novinky ale na B-sloupku uvidíte jasný nápis „Made in Poland“, a to byl pro italskou vládu problém. Alfa Romeo proto nuceně sáhla do své historie pro název Junior, původně spojený s krásným malým kupé.
Prvky kupé karoserie aktuálního crossoveru také nese, jinak ale jde o typické městské SUV dnešní doby. Designéři ovšem vtiskli automobilu využívajícímu všeobecně známou techniku osobitý styl s typickou maskou a celkově dynamickým vzezřením. I typ Junior tak bude zájemce lákat především na emoce a styl. Ostatně na výběr je široká paleta barev a k dostání jsou i dvoubarevné karoserie.
Testovaná výbava Elettrica Speciale přidává kromě jiného standardně dodávané matné oplastování karoserie s červenou linkou, osmnáctipalcová litá kola pak u elektrického modelu zákazníci dostanou vždy. Špičkový elektrický model Veloce 280 přitom může mít až „dvacítky“! Právě kombinace velkých disků, vysokého pontonu karoserie a malého bočního prosklení dělá automobil na pohled robustním, fakticky je ale velmi kompaktní. S délkou 4,17 m jen o pár milimetrů přerůstá například Škodu Fabia. Ve srovnání s typem Fiat 600 jsou pak základní vnější rozměry prakticky identické. Na tuzemském elektrickém trhu se Junior Elettrica bude muset popasovat především s novou Škodou Elroq, jež je s délkou 4,5 m citelně větší, a také levnější.
Foto: Jiří Duchoň
Kompaktní vnější rozměry se promítají i do nabídky vnitřního prostoru. Vpředu je místa sice dostatek, vzadu ovšem budou cestující bojovat s prostorem pro nohy a hlavu. Italská novinka je ale primárně druhým automobilem do rodiny, v němž obvykle vzadu nikdo necestuje. V příčném směru jsme v úrovni loktů naměřili 144 cm vpředu a 145 cm vzadu. Ve srovnání se sourozeneckým Peugeotem e-2008, jejž jsme testovali před rokem, to je o 2, respektive 6 centimetrů více. Naopak Peugeot nabízí více místa pro hlavu (+4 cm vpředu i vzadu) a o 5 cm více v podélném směru ve druhé řadě.
Prostor pro nohy u testovaného exempláře dále ubírala masivní tvrdá zadní část sportovních sedadel Sabelt. Ta mají velmi výrazné boční vedení a vynikající tvar. Dodávají se v kombinaci s volantem částečně čalouněným Alcantarou za příplatek 74 000 Kč. Model Elettrica Speciale ale nenabízí nikterak sportovní vlastnosti a má jen průměrnou dynamiku, takže zde jsou taková sedadla spíše pro parádu. Reálné využití najdou u vrcholného modelu Veloce 280, kam se dodávají za stejný příplatek.
Prostor pro zavazadla nabízí v základním uspořádání objem 400 l. To je o 40 l více proti Fiatu 600 a o 145 l méně ve srovnání se zmíněným typem Peugeot. Ložná plocha je dlouhá 68 cm (–6 cm proti e-2008) a mezi podběhy jsme naměřili šířku 98 mm (–3 cm proti e-2008). Variabilní podlaha je dodávána bez příplatku od testovaného stupně výbavy Speciale. Malý odkládací prostor určený pro AC nabíjecí kabel nabízí typ Junior Elettrica také pod přední kapotou jako jediný ze sourozenců! Nic jiného se tam ale nevejde.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Vyhraj soutěž "Tři dny v Praze" pro dva s ubytováním v luxusním apartmánu na Malé Straně, kterou pořádá Auto-Inzerce.cz. Více ZDE.
Pro každý autobazar v ČR - za každých 20 vložených inzerátu nabízíme BANNER na 30 dní ZDARMA.
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno.
Kontaktujte nás
Brussels Motor Show 2025: Hyundai – Odvážně!
01. 04. 2025 20:04TEST: Zostuzeni předjetím – Aprilia RSV4 RR
01. 04. 2025 20:04CMT Stuttgart 2025 – Pryč ze silnic
31. 03. 2025 19:03