Nově vyvinutý motor s technologií BMW ShiftCam pro ještě vyšší zátah v nižších a středních otáčkách a vyšší výkon u omezovače.
S nově vyvinutým řadovým čtyřválcem, který je nyní o 4 kilogramy lehčí než předchůdce, dosahuje RR zcela nové úrovně výkonů. Za tímto účelem nebyla pouze přepracována geometrie sacích a výfukových kanálů, ale motocykl je nyní také vybaven technologií BMW ShiftCam, což je zcela nová technologie pro motocykly BMW, která mění časování sacích ventilů a jejich zdvih. K celkově lepším výkonům přispívá také přepracované sání a nový výfukový systém, který je nyní o 1,3 kilogramu lehčí. Řiditelnost a schopnost akcelerace se opírá o v širokém spektru otáček výrazně zvýšený točivý moment.
Kompletně nový podvozek s dále vylepšenou geometrií zavěšení pro ještě preciznější jízdu a ještě lepší ovladatelnost.
Také co se podvozku týká, vývojáři BMW Motorrad nenechali kámen na kameni. S cílem dosáhnout výrazného snížení hmotnosti má motor nového RR nyní výrazně větší nosnou funkci než dříve. Kromě lepší ergonomie byl požadavek při navrhování nového hlavního rámu ten, aby síly působily na strukturu motoru co možná nejkratšími cestami. Významně vyšší jízdní dynamiky bylo u nového RR dosaženo kombinací nové geometrie, optimalizovaného rozložení hmotnosti mezi kola a podstatného snížení hmotnosti. K lepšímu chování podvozku také přispívá nová kinematika zavěšení zadního kola Full Floater Pro. Celkově vzato si budou jezdci nového RR užívat zdokonalenou ovladatelnost, lepší přilnavost a ještě transparentnější zpětnou vazbu ve všech jízdních režimech, a to i na hranici dynamických schopností motocyklu. Ve zkratce: nové RR posouvá hranice v oblasti podvozku a zároveň nabízí lepší uživatelskou přívětivost a ovladatelnost. Jako součást volitelné výbavy je pro nové RR nabízena nová generace elektronicky řízeného podvozku DDC. Pro RR speciálně vyvinutý systém dynamického odpružení DDC nevyžaduje žádné kompromisy z hlediska nastavení podvozku. To proto, že kromě jiného byly použity nové ventily a nová technologie regulace.
Čtyři standardně nabízené jízdní režimy a tři další jako součást výbavy „Pro Modes“ pro optimální uzpůsobení motocyklu.
Pro ideální uzpůsobení různým podmínkám použití je nové RR standardně vybaveno čtyřmi jízdními režimy – „Rain“, „Road“, „Dynamic“ a „Race“. Pro ty, kteří se chtějí ještě hlouběji ponořit do světa závodních kruhů a motorsportu, jsou připraveny další tři plně nastavitelné jízdní režimy „Pro Modes“ (Race Pro 1–3). Tyto režimy umožňují individuální nastavení nejrůznějších funkcí, jakými jsou dynamická kontrola trakce DTC, ABS, kontrola zvedání předního kola, stejně jako nastavení průběhu točivého momentu a brzdění motorem tak, aby vyhovovaly schopnostem jednotlivých jezdců a jejich jízdnímu stylu. Dalšími funkcemi, které jsou součástí výbavy „Pro Modes“, je funkce Launch Control pro perfektní závodní rozjezdy a nastavitelný omezovač rychlosti Pit Lane Limiter. Ultrarychlé řazení nahoru i dolů bez použití spojky umožňuje HP Asistent řazení Pro, který je součástí standardní výbavy.
Nový šestiosý senzor pro nebývalou úroveň ovládání. Dynamická kontrola trakce DTC a kontrola zvedání předního kola DTC. ABS Pro pro vyšší bezpečnost při brždění v náklonu.
Nové RR je standardně vybaveno systémem ABS Pro a dynamickou kontrolou trakce DTC. Kromě kontroly trakce systém DTC standardně zahrnuje také kontrolu zvedání předního kola – k dispozici jako součást tovární výbavy a nyní poprvé individuálně nastavitelná. Všechny regulační systémy podvozku byly upraveny pro zlepšení jejich činnosti. Zatímco zčásti integrální systémy BMW Motorrad ABS již poskytují vysoký stupeň výkonů a bezpečnosti při brzdění v přímce, ABS Pro toto vše posouvá o další kus dál a nabízí vyšší bezpečnost
také při brzdění v náklonu.
Více najdete v časopise Motorbike