Zdánlivě drobnou nedávnou modernizaci Volva XC40 se zážehovým motorem 2,0 litru poznáte takřka okamžitě po rozjezdu. Prim hraje celková jemnost a kultivovanost jak motoru, tak převodovky.
Volvo postupně elektrifikuje většinu své produkce. Nemusí však nutně jít výhradně o elektrické a plug-in hybridní hnací ústrojí. Vylepšenou mild hybridní techniku nedávno dostal také zážehový dvoulitr v typu XC40 B3. Je vybaven elektrifikovaným systémem pracujícím s napětím 48 V a disponujícím výkonem 10 kW (14 k) a točivým momentem 40 N.m. To už jsou dostatečné parametry, aby byla jejich pomoc spalovací jednotce výraznější než u takzvaných mikro hybridů. Právě na základě použití této mild hybridní techniky Volvo přepracovalo svůj přeplňovaný dvoulitr.
Navrhlo jej s vyšším kompresním poměrem a pro práci Millerově cyklu, jenž je efektivnější, avšak pouze v užším spektru otáček. Pro opětovné rozšíření využitelných otáček Volvo používá nejen 48V elektromotor, ale také nové turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek a přepracovaný systém proměnného časování. Testovaná varianta B3 je slabší ze dvou výkonových verzí, silnější B4 dává k využití 145 kW (197 k) a 300 N.m. Více čtěte na
www.automobilrevue.cz