Britská trojka
Triumph Street Triple
Text: Ivan „Scoob“ Bezděk
Foto: Jana Kolací, autor
Narozdíl od švédské trojky, známé z pornofilmů a ruské trojky (dva provozují sex a třetí jim hlídá džíny, aby je někdo neukradl), je tahle britská trojka čistá jako lilie. Čistá ve výkonu, obratnosti i vzhledu. Ovšem čistota zdaleka neznamená nudu.

Menší a o něco slabší varianta nabušeného Triumphu Speed Triple si v žádném případě nemůže stěžovat, že by snad byla v roli odstrkované Popelky. Od roku 2007 se jí podařilo prodat více než 50 000 kusů, což už samo o sobě svědčí o tom, že by měl motocykl fungovat na jedničku. Ostatně proč by neměl, už jen pohled na základní technické parametry způsobí u ovládajících se jedinců lehké bušení srdce, ti mentálně slabší začnou dokonce slintat. Řadový tříválec, poznávací značka britské továrny, totiž stroji dává slušných 106 koní a 68 Nm točivého momentu – to vše při provozní hmotnosti 182 kg. Čili žádná uječená nicka, která nadělá víc kraválu, než parády. Pokud si k té hmotnosti přidáte ještě údaj o výšce sedla, které je 800 mm nad zemí, logicky dojdete k závěru, že se Anglánům povedlo stvořit stroj pro takzvané „široké masy“. Ovšem nutno dodat, že by ty masy měly umět alespoň trochu řídit…

Malá kočka
Předchozí větou jsem nechtěl v žádném případě říct, že by snad Street byl zákeřnou motorkou, zlomyslně číhající na sebemenší chybu jezdce, aby ho vzápětí poslala s výsměšným řevem z koncovky výfuku do kopřiv v pangejtu. Kdepak, Street Triple je velice čitelnou motorkou, ovšem na druhou stranu klame tělem – není nijak velký, těžký už vůbec ne a snadno se dá zapomenout na jeho více než stokoňové stádo. Zvlášť když máme všichni v hlavě zafixovaného jeho silnějšího sourozence jako toho správného a jediného predátora.
Pokud bych měl použít příměr ze své oblíbené zvířecí říše, připomíná mi geparda. Není z koček největší, není ani nejsilnější, ale dovede být zatraceně rychlý a mrštný. Ale ještě než se o jeho kvalitách přesvědčíme (nebo nepřesvědčíme) na vlastní kůži, podíváme se, jestli v Anglii něco neodflákli.
Více najdete v časopise Motorbike