Renault Clio TCe 90 – Stále bez elektrifikace
05. 02. 2025 19:02Lukáš Dittrich 04.06.2024 06:54 zdroj časopis automobil
Pátá generace typu Clio loni prodělala modernizaci, jež upravila vnější design i nabídku motorů. Vyzkoušeli jsme základní přeplňovaný tříválec TCe 90 bez jakékoli formy elektrifikace.
Typ Clio je prodejně úspěšný. Od roku 1990, kdy se objevila první generace, bylo vyrobeno přes šestnáct milionů exemplářů. Aktuálně figuruje na trhu generace pátá, postavená na platformě CMF-B, jenže dnes už jde o poměrně letitý vůz. Svou premiéru si odbyl v roce 2019 (viz AR 3 a 7/’19). Aby Clio drželo krok s dobou, loni dorazil do prodeje facelift. Oficiální uvedení modernizované verze na tuzemský trh proběhlo shodou okolností skoro na den přesně po čtyřech letech od představení páté generace jako takové.
Modernizace typu Clio nakonec nepřinesla až tolik zásadní změny. Nejvíce se toho událo na přední části, jež je celá přepracovaná a propůjčuje malému francouzskému automobilu výrazně modernější vzhled. Vůz zároveň dostal nový světelný podpis, když se denní svícení částečně přesunulo do nárazníku. Uspořádáno je ve tvaru poloviny znaku automobilky. Nabídka odstínů karoserie byla rozšířena o novou šedou barvu, jiné jsou také koncové svítilny a stejně jako u ostatních typů značky Renault se místo R.S. Line začala prodávat úroveň Esprit Alpine. Právě nová skladba výbav a motorů představuje jednu z mála opravdu důležitých změn. Kromě již zmíněné Esprit Alpine zmizela z nabídky základní úroveň Evolution a současně se odebral do propadliště dějin atmosféricky plněný tříválec SCe 65. Respektive se odebral k Mitsubishi, kde v sesterském typu Colt plní roli základního modelu s „cenou od“. Novým základem pro Clio se po modernizaci stal testovaný přeplňovaný tříválec TCe 90.
Jedna drobná odbočka. V době, kdy pátá generace startovala svůj prodej, nabídka zahrnovala atmosférický tříválec SCe 65, aktuální přeplňovaný tříválec (ovšem naladěný na 74 kW/100 k), čtyřválec 1.3 TCe a vznětovou šestnáctistovku Blue dCi 115. Základní motor stál 259 000 Kč, motor TCe 100 začínal částkou 319 000 Kč.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Vyhraj soutěž "Tři dny v Praze" pro dva s ubytováním v luxusním apartmánu na Malé Straně, kterou pořádá Auto-Inzerce.cz. Více ZDE.
Pro každý autobazar v ČR - za každých 20 vložených inzerátu nabízíme BANNER na 30 dní ZDARMA.
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno.
Kontaktujte nás
59 800 Kč
300 000 Kč
265 000 Kč
Renault Clio TCe 90 – Stále bez elektrifikace
05. 02. 2025 19:02TEST: Moto Guzzi California vs Triumph Thunderbird
05. 02. 2025 19:02Auto roku v České republice 2025: Mercedes-Benz třídy G
04. 02. 2025 20:02