Husky na Kavčáku
Text: Jirka „Hajnej“ Černík
Foto: Ivan „Scoob“ Bezděk, David M. Bodlák
Nová, bílomodrožlutá Husqvarna oficiálně představila svoje enduro a cross modely pro rok 2014 už loni na podzim, ovšem až začátkem dubna jsme dostali možnost svézt se na těchto motorkách na českém blátě.

Pro tuhle exhibici byla vybrána známá motokrosová trať na Kavčáku u Benešova, kam kluci z Bratislavské centrály přivezli k vyzkoušení Husqvarní kvarteto FE 350, FC 250, TE 300 a TC 125.
Po cestě přemýšlím, na čem že to budu vlastně jezdit? Bude to Husqvarna, nebo KTM…
Každý, kdo má zablácenou duši, určitě zaregistroval veletoče, kterými si motocykly, respektive značka s muškou a hledím ve znaku, během několika posledních let prošla a hlavně ten „poslední kšeft“ vzbudil velké vášně, které určitě podpořil i osud Husabergu. Ale já tu dnes nejsem od toho, abych posuzoval marketingové tahy továren, nebo pitval prezentované a skutečné záměry jejich vlastníků. Dnes se bude jezdit na endurech a motokrosech a na to je nejlepší mít čistou hlavu a přistupovat k tomu bez předsudků, tudíž ponechme pro tentokrát stranou to, že vlastník Husqvarny nechtěl použít dosavadní technologii a vlastní prozatím nemá k dispozici, a tudíž byla využita poslední zbývající možnost, což je využití technologie KTM.
Kromě nastíněných škatulat má nová Husqvarna v záloze ještě jeden „lingvistický“ oříšek a to změnu označení jednotlivých modelů, která možná stojí za krátké vysvětlení. Zainteresovaným stačí krátký pohled, aby přišli na to, že zde bylo sloučeno označení Husqvaren a nebožtíka Husabergu, přičemž písmeno F označuje motocykl se čtyřtaktním motorem, T s motorem dvoudobým, E a C je pak logické označení Enduro a Cross.
V tomto čísle se blíže podíváme na endura, tudíž modely FE 350 a TE 300.
Více najdete v časopise Motorbike