Porsche Panamera – Prolnutí světů
17. 04. 2025 20:04Petr Hanke 12.07.2024 02:10 zdroj časopis automobil
Foto: Mazda
Mazda 2 Hybrid stále zůstává „rebrandovanou“ Toyotou Yaris. Po celkové modernizaci jsou ale rozdíly mezi oběma vozy větší, než tomu bylo v dříve.
Rebranding, tedy výroba stejných vozů pod jinými značkami, není v automobilovém světě nic nového. I když jsme se s tímto přístupem mohli již mnohokrát potkat i v Evropě, specialisty na něj jsou zejména v Americe, Japonsku a Číně. V roce 2022 s tímto přístupem vznikla Mazda 2 Hybrid postavená na technice Toyoty Yaris. Propojení obou vozů bylo tak těsné, že se skutečně lišily pouze svými logy. V rámci letošní modernizace se Mazdě podařilo její model přeci jen více odlišit.
Foto: Mazda
Vpředu má vlastní přední nárazník, jehož součástí je i pro Mazdu charakteristická pětiúhelníková maska chladiče. Z důvodu nákladů a homologací musela automobilka zachovat umístění čelního radaru i parkovacích čidel, takže možnosti proměny zůstaly omezeny. I tak je ale Mazda nyní svébytnějším vozem. To platí také o zadní části, kde u Yarisu černý pás mezi skupinovými svítilnami u Mazdy nahrazuje prvek v barvě karoserie. Má však na krajích leskle černé prvky navazující na skupinové svítilny, jež jim dodávají odlišný tvar. Specifické designy mají také kola obou modelů, přičemž ty u Mazdy mohou mít podle výbavy průměr 15, 16 nebo 17 palců.
Modernizace Mazdy 2 Hybrid se opírá o změny, s nimiž pro stejný modelový rok přišel zástupce Toyoty – a tyto změny jsou překvapivě rozsáhlé. Jde zejména o zvýšení tuhosti karoserie, které je dáno jak výztuhami přední části, tak zesílenou příčkou pod palubní deskou. Výrobce nyní používá více bodových svarů i lepených spojů. Tužší karoserie má přínos nejen v odolnosti v případě nárazu, ale také v komfortu. Tužší základ totiž umožnil použít například měkčí zadní pružiny, současně je vůz odolnější vůči přenosu vibrací a pronikání hluků brání efektivnější a hojnější izolační materiály.
Není tedy divu, že jízdně jde o značný pokrok. Například na dálnici je vůz tišší, stabilnější a celkově kultivovanější. V zatáčkách jednoznačněji reaguje na pohyby volantu a v mezích svého segmentu a výkonu nabízí zábavnější svezení, opírající se o nízko umístěná sedadla a přirozenou polohu za volantem.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
48 500 Kč
186 000 Kč
35 900 Kč
Porsche Panamera – Prolnutí světů
17. 04. 2025 20:04