Lepší software
Pavel „Pajinex“ Suk
Foto: Ivan „Scoob“ Bezděk
44. Ne, ne, v rámci větší „rideability“ neboli uživatelské přívětivosti, továrna z Borgo Panigale uvádí na trh dle svých slov ještě univerzálnější a snadněji řiditelné stroje. Konkrétně hned dvě verze Hypermotardu a námi testovanou Hyperstradu.
Nejedu na Japonci?
Po předchozím testu malého Streetfighteru je jízda na nové Hyperstradě úplně jiný svět. Zbrusu nový dvouválec řídící elektronika vycepovala k ještě uhlazenějšímu chování. Lankem ovládanou spojku by v pohodě zmáčklo i malé dítě, uvolněná pozice se stupačkami posunutými vpřed a převodovka řadící bez potřeby sebemenšího důrazu, to vše mě donutilo se znovu podívat na šest písmen na nádrži, abych se přesvědčil o tom, že nejedu na.., na Japonci! Vážně mě to napadlo! Až takhle diametrálně odlišný byl jízdní zážitek na výše jmenovaných strojích. Nekompromisní naháč s ostrým motorem vyžadující neustálou pozornost versus vstřícná, pohodlná, zkrátka na poměry Ducati překvapivě hodná motorka. Vedoucí projektu Hyperstrada/Hypermotard Marco Saira při představení novinek vysvětlil, že továrna chce oslovit širší spektrum zájemců snadnější ovladatelností svých strojů a jejich větší univerzálností. Zkrátka obvyklé PR fráze, které se dnes téměř každý výrobce snaží přetavit v realitu, a to ať s menším či větším úspěchem. Homo Sapiens pohodlní a v době, kdy si i nákup ze supermarketu nechá pomalu vyložit až do lednice a sporák si naprogramujeme přes chytrý mobil, se většině z nás trocha námahy často zajídá. S trochou nadsázky řečeno, když umí telefon skoro všechno, proč by to nemohla umět motorka? Hyperstrada by měla poskytnout od všeho trochu a současně být k dostání za zajímavé peníze. Druhou podmínku lze naplnit v případě snížení výrobních nákladů. Jedna platforma pro několik modelů s různou cílovkou rovná se výrazné úspory. Konečně tuhle dnes pro přežití zřejmě nezbytnou strategii názorně předvádí konkurentům Honda s modely z řady NC a CTX. Hyperstrada jasně míří do střední třídy a zajímalo by mne, zda PR oddělení neřešilo poněkud méně dramatický název, protože větší a citelně silnější sestra Multistrada paradoxně nese umírněnější název než novinka.
Více najdete v časopise Motorbike