Auto roku v České republice 2025: Mercedes-Benz třídy G
04. 02. 2025 20:02Jiří Duchoň 08.01.2025 06:41 zdroj časopis automobil
Foto: Jiří Duchoň
A pak to slavné jméno… Nový, plně elektrický Ford Capri je přímo odvozen z typu Explorer. Praktických odlišností je pomálu, ovšem oceníte například větší zavazadlový prostor. A pak to slavné jméno…
Elektrický Ford Mustang Mach-E vlastní konstrukce (viz AR 1/’20) není zrovna velkosériovým zbožím, ale evropský Ford nakonec vzal elektrifikaci svého programu skutečně vážně. Svůj vyhlášený výrobní areál v Kolíně nad Rýnem (za 90 let tam Ford vyprodukoval přes 18 milionů aut!) nákladem přesahujícím 2 miliardy eur přestavěl do podoby první továrny na elektrické vozy Ford v Evropě (rekonstrukce někdejší převodovkárny v britském Halewoodu spolkla dalších 380 milionů). Prvními produkty se tam staly Explorer (viz AR 8/’24) a z něj odvozený Capri, v němž se autoři pokusili připomenout legendární sportovní kupé, vyráběné od sklonku 60. let do poloviny 80. let minulého století.
Na první pohled si všimneme specificky řešené přídě, ale především přepracované zadní části pětidveřové karoserie. Rozvor je u obou vozů shodný, rozchod kol (kvůli jinému ET použitých ráfků) menší o 7 mm vpředu a o 6 mm vzadu, délka o 166 mm větší a výška o kosmetické 4 mm nižší, přičemž světlá výška je o podobně nepatrných 10 mm menší. Zmíněná větší délka karoserie jde ve prospěch především zádi, která tak má po vzoru kupé plynuleji splývající střechu, ale zároveň skrývá větší zavazadlový prostor, jenž má asi o 100 l větší objem než v Exploreru. Ford Capri je proti němu jen o několik kilogramů těžší, taktéž rozdíly v provozních vlastnostech včetně zrychlení, spotřeby energie nebo nabíjení jsou natolik marginální, že se jim zde vůbec nemusíme věnovat. Překvapivě však mírně narostl dojezd, Capri tak má na jedno nabití ujet zhruba o 50 km více než Explorer (kolem 600 km).
Foto: Jiří Duchoň
Oba typy vycházejí z platformy VW MEB v její nejnovější podobě, tedy s akumulátorem schopným nabíjet výkonem až 185 kW a hlavním elektromotorem vynikajícím nyní výkonem i točivým momentem. Ford Capri dostanete s pohonem zadních kol (RWD) elektromotorem o výkonu 210 kW (286 k) a ve verzi AWD pak i druhým vpředu s výkonem 80 kW (109 k). Capri RWD má akumulátor o kapacitě 77, AWD pak 79 kWh. Začátkem příštího roku má v nabídce přibýt i model s výkonem 125 kW (170 k), akumulátorem o využitelné kapacitě jen 52 kWh, dosud neuvedeným dojezdem a nižší cenou.
Platforma MEB se samozřejmě promítá i do pracoviště řidiče. Ten tak má před sebou malý a z Volkswagenů velmi dobře známý digitální přístrojový štít (byť jeho obal celkový tvar částečně upravuje) a stejné jsou též páčky před volantem. Ta pravá je volič režimů, levá sdružuje blikače, stěrače (standardně samočinné) a světelnou houkačku. Na ramenech volantu bohužel nejsou mechanické přepínače, ale dotykové plošky, od nichž automobilky jinak již kvapem ustupují.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Vyhraj soutěž "Tři dny v Praze" pro dva s ubytováním v luxusním apartmánu na Malé Straně, kterou pořádá Auto-Inzerce.cz. Více ZDE.
Pro každý autobazar v ČR - za každých 20 vložených inzerátu nabízíme BANNER na 30 dní ZDARMA.
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno.
Kontaktujte nás
300 000 Kč
265 000 Kč
80 000 Kč
Auto roku v České republice 2025: Mercedes-Benz třídy G
04. 02. 2025 20:02Hyundai Inster – Elektromobil nejen do města
03. 02. 2025 17:02