Porsche Panamera – Prolnutí světů
17. 04. 2025 20:04Jiří Kaloč 29.07.2024 06:06 zdroj časopis automobil
Foto: Škoda Auto
Druhá generace Kodiaqu se už začala prodávat, my jsme ho vyzkoušeli na španělských silnicích v okolí pohoří Montserrat. Překvapení se nekoná, nový Kodiaq představuje kvalitativní posun vpřed a opět je chytře vymyšleným rodinným automobilem. V mnohém se podobá čtvrté generaci Superbu.
Z hlediska designu se jeho tvůrci u druhé generace (viz AR 7/’23) přeci jenom více odvázali, i když zároveň použili veškeré designové znaky automobilky. Novinka naživo působí robustně a sebevědomě. Vedle hranatých podběhů kol na první pohled zaujme masivní čtvrtý sloupek střechy, delší zadní převis, nové logo Škoda na kapotě a nápis na pátých dveřích. Rozvor se proti předchůdci nezměnil, ale délka narostla o šest centimetrů, takže interiér nabídne větší vnitřní prostor až pro sedm cestujících. Zlepšila se i aerodynamika. Součinitel odporu vzduchu cx má hodnotu 0,282, k čemuž přispívají aktivní žaluzie chladiče nebo tvar předního i zadního nárazníku.
Foto: Škoda Auto
Interiér přináší prémiové zpracování i vzhled, přitom využívá udržitelné materiály. Textilie obsahují recyklovaný polyester a kombinaci recyklovaných přízí a přírodní vlny, kůže je vyčiněna šetrným způsobem zbytky z produkce kávových zrn. Kodiaq stejně jako Superb přichází s novou filozofií ovládání. Širokoúhlý displej infotainmentu uprostřed palubní desky má úhlopříčku 10 až 13 palců, pod ním jsou umístěny multifunkční otočné ovladače, tzv. Smart Dials, umožňující přístup k několika funkcím (ovládání klimatizace, jízdní režimy, hlasitost, měřítko mapy). Premiéru má zde head-up displej, který alternuje virtuálnímu kokpitu s desetipalcovým displejem a novou grafikou.
Kodiaq už se nenabízí s ručně řazenou převodovkou, proto se volič dvouspojkové převodovky DSG, kterou lze ovládat i páčkami na volantu, mohl přesunout na sloupek řízení. Tato změna umožnila lépe využít středovou konzolu mezi předními sedadly. Vedle odkládacího prostoru v ní najdete čtyři USB-C konektory s nabíjecím výkonem 45 W a dva větrané „šuplíky“ indukčního nabíjení výkonem 15 W.
Celkově je interiér povedený, ergonomicky mu není co vytknout a působí „uklizeně“. Pochválit je třeba přední sedadla, jež podpírají celé tělo a drží ho i v rychle projížděných zatáčkách. Druhá řada nabízí plnohodnotný prostor pro dva (až tři) dospělé, třetí sklopná je spíše nouzová, ale svůj účel plní. Pokud ji nepotřebujete, je k dispozici obří zavazadlový prostor, který má u pětimístné verze objem 910 litrů.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
48 500 Kč
186 000 Kč
35 900 Kč
Porsche Panamera – Prolnutí světů
17. 04. 2025 20:04