Porsche Panamera – Prolnutí světů
17. 04. 2025 20:04Petr Hanke 04.01.2025 01:02 zdroj časopis automobil
Foto: Petr Hanke
V roce 2024 tradiční setinová rallye 7 Castles Trial zamířila do jižní části Středočeského kraje. Vzpomeňme v promrzlých dnech na to, jaký byl loňský, v pořadí již devátý ročník.
Setinové rallye mají své nezaměnitelné kouzlo. Mísí se zde přátelská atmosféra, nadšení z automobilů různé doby vzniku, zaměření i stavu, jízda po zajímavých silnicích a v neposlední řadě také trocha soutěživosti. Samotná navigace podle itineráře pečlivě připraveného pořadateli je tou snadnější částí. Mnohem těžší je trefování nastavených časů při průjezdech testů přesnosti. V těchto situacích musí být posádka dobře sladěná, protože zatímco navigátor, který je v té chvíli časoměřičem, si musí poradit i s vloženými testy, případně tajným testem, jehož začátek se objevuje často náhodně, tak řidič musí na správný okamžik načasovat průjezd světelnou závorou nebo přejezd tlakové hadice. Všechno vyžaduje cvik a určité zkušenosti.
Foto: Petr Hanke
Loňský ročník setinové rallye 7 Castles Trial byl pro naši posádku náročnější než ty předchozí. Na cestu jsme se vydali opět s vozem BMW řady 3 druhé generace (E30). Pod kapotou měl řadový šestiválec, jenž byl v kombinaci s pohonem zadních kol a lehoučkou karoserií zdrojem nebývalého řidičského potěšení. To si primárně užil kolega za volantem, nicméně ze sedadla spolujezdce byla cítit vyváženost vozu i jeho sametovost.
Loňský ročník rallye 7 Castles Trial se vyznačoval změnou; zatímco posádky jedoucí s mechanickými stopkami se v minulých ročnících musely speciálně hlásit do své kategorie, loni byly právě mechanické stopky tou hlavní. I pro nás to byla změna, byla potřeba trochu jiná příprava, spolujezdec musel náročněji odčítat správný čas a při propojených testech bylo pro jednotlivé úseky nutné použít správné stopky – měli jsme připraveny dva kusy. I když bylo měření času o trochu složitější než dříve, a díky tomu jsme se v přesnosti proti minulým ročníkům mírně zhoršili, jízda s mechanickými stopkami byla určitě zábavnější.
Avšak změnou pro nás nebyly pouze mechanické stopky, ale také trasa a vlastně i charakter loňského ročníku. Start proběhl opět tradičně v centru společnosti Engine Prague v obchodním centru POP nedaleko pražského letiště, avšak trasa vedla kolem jihozápadního okraje Prahy do Dvora Pecínov nedaleko Benešova a zpět po jiných silničkách. Celkem jsme zejména po silnicích třetích tříd ujeli více než 250 kilometrů, na nichž bylo osm testů přesnosti a tři tajné testy. Jezdilo se tedy více než v minulosti a kladně hodnotíme i skutečnost, že kvalita silnic byla v této části Středočeského kraje lepší než na sever od hlavního města.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
48 500 Kč
186 000 Kč
35 900 Kč
Porsche Panamera – Prolnutí světů
17. 04. 2025 20:04