Auto roku v České republice 2025: Mercedes-Benz třídy G
04. 02. 2025 20:02Jiří Duchoň 12.08.2024 06:45 zdroj časopis automobil
Výroba „pětistovky“ se spalovacím motorem končí. Legenda se tímto loučí, na druhou stranu si však poslední exempláře můžete nyní pořídit za velmi zajímavé ceny…
Slavný minivůz Fiat 500 byl představen v roce 1957. Vyráběl se téměř dvacet let a z nejdostupnějšího vozíku se stal kultovní automobil. Na jeho aureolu roku 2007 navázal retrospektivně laděný Fiat Nuova 500 (viz AR 6 a 9/’07). Stal se základem řady modifikací, včetně sportovního modelu Abarth 595 (viz AR 8/’16), a první elektromobil z něj byl odvozen již před deseti lety (viz AR 4/’14), ale pouze pro USA. Před třemi lety vznikla nová generace Fiatu 500, ovšem výhradně v elektrickém provedení (viz AR 3/’21), zatímco původní verze se spalovacími motory běžela dosud dále. Ale s průběžnými změnami, z nichž tou nejvýznamnější byl facelift z roku 2015. O pět let později došlo na nový, mild hybridní motor FireFly (viz AR 8/’20), jenž se nakonec stal tím posledním dostupným. Za několik týdnů bude výroba v polské továrně Tychy bez náhrady ukončena, Fiat se již rozhodl neinvestovat do modernizace pro předepsanou kybernetickou bezpečnost, platnou v Evropě od poloviny tohoto roku. Prodejci se však zásobují, takže ještě bude z čeho vybírat, nicméně lze to považovat za poslední výzvu. Akční ceny nyní začínají na 339 900 Kč, ovšem my jsme vyzkoušeli vůz s efektním paketem Dolcevita za 55 000 Kč. Jde v tom nejlepším smyslu slova o starého známého, přesto (anebo právě proto?) jsme se s ním znovu velmi rádi svezli.
A připlatit si za tento paket nelze než doporučit, protože podtrhuje styl, o nějž jde přeci u „pětistovky“ především. Nikoli pro dráždění sousedů, Fiat 500 vám zlepší náladu, už když k němu přicházíte, a váš úsměv se dále zvětšuje po usednutí a rozjetí. Sedí se docela vysoko, ale nad hlavou je místa dost a vidíte dobře kolem sebe. Osa volantu směřuje dosti vysoko, takže jeho pozice budí poněkud „trambusovitý“ dojem, ale vhodnou a příjemnou pozici za ním zaujmou i větší postavy. Ty se již pochopitelně neusadí na zadní sedadla, jež lze brát kvůli svažující se střeše spíše za nouzová.
Uvnitř je to to správné „retro“, baví lakovaný obklad palubní desky i krémový, kůží obšitý volant, páčky pod ním, panel samočinné klimatizace a obroučka kruhového přístrojového štítu. Ten je digitální, s úhlopříčkou 7 palců, otáčkoměrem vlevo a multifunkčním barevným a rozsáhle konfigurovatelným displejem uprostřed. Středový, rovněž sedmipalcový dotykový displej je středem moderního multimediálního systému UConnect s příjmem DAB a plnou konektivitou Bluetooth, Apple CarPlay a Android Auto. Většina provozních a komfortních funkcí se však ovládá přehledně rozvrženými mechanickými přepínači.
Patnáctipalcové ráfky s 55% pneumatikami jsou ideální kombinací pro eleganci a tlumení nerovností. Tříválcový „litr“ není trhačem asfaltu, ale startér/generátor o výkonu 3,6 kW (5 k) mu citelně pomáhá, a dokonce umožňuje motor při vyřazení vypínat pro efektivní plachtění. Jde o jednoduchý, takže odolný agregát bez turbodmychadla či přímého vstřikování, jenž potěší spotřebou držící se zpravidla pod hranicí 5 l/100 km.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Vyhraj soutěž "Tři dny v Praze" pro dva s ubytováním v luxusním apartmánu na Malé Straně, kterou pořádá Auto-Inzerce.cz. Více ZDE.
Pro každý autobazar v ČR - za každých 20 vložených inzerátu nabízíme BANNER na 30 dní ZDARMA.
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno.
Kontaktujte nás
300 000 Kč
265 000 Kč
80 000 Kč
Auto roku v České republice 2025: Mercedes-Benz třídy G
04. 02. 2025 20:02Hyundai Inster – Elektromobil nejen do města
03. 02. 2025 17:02