Lukáš Dittrich 17.09.2024 11:46 zdroj časopis automobil
Foto: MG
Značka MG uvádí na trh malý hatchback s velkým prodejním potenciálem. Čistě zážehový model dorazí až později, jako první přichází hybridní verze s označením Hybrid+. A vůz je to vskutku zajímavý.
Značka se úspěšně etablovala prakticky už v celé Evropě a výjimkou není ani tuzemský trh. Utěšeně rostou prodejní čísla, stejně jako počet prodejních a servisních míst. Právě silné zázemí v kombinaci se jménem v Evropě známým jsou obrovskou výhodou, jež má vlastník v podobě čínského výrobce SAIC proti jiným čínským automobilkám s ambicemi prosadit se v Evropě. MG se chce ale rozvíjet dále a letos uvádí na trh vůz se značným prodejním potenciálem. Jmenuje se MG3 a míří mezi malé a cenově dostupné hatchbacky. Prodejně zajímavé bude provedení osazené pouze zážehovým motorem (to dorazí na přelomu roku), jako první ale přichází na scénu hybridní model MG3 Hybrid+. A ten je zajímavý zejména po stránce použité techniky, již jsme si krátce vyzkoušeli na řeckých silnicích.
Foto: MG
Malý hatchback MG3 je prvním typem značky MG osazeným touto technikou. Zároveň to je také první full-hybrid tohoto výrobce. Ten se dosud soustředil v případě elektrifikovaných pohonů na klasické elektromobily a plug-in hybridy. Stejné ústrojí se tak postupně rozšíří celou nabídkou. Na první pohled, zejména v případě malého MG3, zaujme především systémový výkon 143 kW (194 k), příznivá je rovněž udávaná kombinovaná spotřeba paliva 4,4 l/100 km. Vůz by tak měl být nadprůměrně dynamický a zároveň úsporný.
Důvodem je konstrukce hnacího ústrojí připomínající v nemalé míře zjednodušenou verzi plug-in hybridního pohonu většího crossoveru EHS. Základem je zážehový čtyřválec o objemu 1,5 l (GS62H) s parametry 75 kW (102 k) a 128 N.m. Motor pracuje v Atkinsonově cyklu a MG u něj uvádí tepelnou účinnost až 41 %. Součástí hnacího ústrojí je pak také elektromotor. Konkrétně jde o synchronní jednotku s permanentními magnety, disponující výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 250 N.m. Ten ještě dále doplňuje druhý elektromotor fungující jako generátor (45 kW/60 N.m). Vše spojuje dohromady třístupňová samočinná převodovka. Na rozdíl od EHS obsahuje pouze převody pro spalovací motor, hnací elektromotor má jen jeden stálý převod. Systém je navržen tak, že v nízkých rychlostech vůz pohání vždy jen elektromotor. Převody, respektive převodové poměry pro spalovací jednotku tak odpovídají čtvrtému, pátému a šestému rychlostnímu stupni v běžné převodovce.
Z výše uvedeného je zřejmé, že hnací ústrojí systému Hybrid+ má blíže elektromobilům. Proto ostatně MG přidalo do označení ono plus. Elektromobilům také odpovídá použitý akumulátor pracující s články NMC. Jeho nominální kapacita činí 1,83 kWh, což je na poměry „full hybridů“ docela hodně, a systém navíc pracuje s napětím 350 V, stejně jako tomu je u některých klasických elektromobilů. Celkově může hnací ústrojí Hybrid+ fungovat v čistě elektrickém režimu, může ale pracovat také jako sériový i paralelní hybrid a případně je možný rovněž režim jízdy pouze s využitím spalovacího motoru přímo pohánějícího kola přední nápravy.
O tom, jaký režim systém zvolí, rozhodují aktuální podmínky. Zejména pak zatížení a stav nabití akumulátoru. Obecně platí, že do 50 km/h MG3 Hybrid+ jede za všech okolností pouze na elektromotor. Při nižším zatížení to bude čistě elektrický režim, při vyšším pak režim sériového hybridu, kdy vůz pořád jede na elektromotor, ale spalovací motor vyrábí elektřinu přes generátor. V rozmezí 50 až 80 km/h je stále možný pohon elektromotorem, nicméně zde už je vždy aktivován spalovací motor. Při nižším zatížení automobil bude fungovat v režimu sériového hybridu, od 70procentího zatížení vůz přejde do režimu paralelního hybridu, kdy kola pohání elektromotor a spalovací motor společně. Od 90 km/h pak přebírá iniciativu spalovací jednotka, ačkoliv při požadavku na plný výkon bude vždy vypomáhat i elektromotor. Toto mimochodem znamená, že udávaný maximální výkon 143 kW může mít řidič k dispozici až poté, co se ke kolům připojí i spalovací jednotka, tedy nejdříve od 50 km/h. Do té doby má fakticky MG3 Hybrid+ maximální výkon 100 kW. Svědčí o tom i čísla týkající se zrychlení. Oficiální hodnota pro zrychlení z nuly na 100 km/h je 8,0 s (pro kontext, stejný výsledek má slabší Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW DSG), ale pro zrychlení 80–120 km/h potřebuje MG3 pouze pět sekund (Fabia podle našeho měření 5,3 s).
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Vyhraj soutěž "Tři dny v Praze" pro dva s ubytováním v luxusním apartmánu na Malé Straně, kterou pořádá Auto-Inzerce.cz. Více ZDE.
Pro každý autobazar v ČR - za každých 20 vložených inzerátu nabízíme BANNER na 30 dní ZDARMA.
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno.
Kontaktujte nás
43 500 Kč
29 900 Kč
Soutěž “Tři dny v Praze” pro dva
01. 01. 2025 09:01