Ford Explorer – Vlastní pojetí
25. 12. 2024 15:12Lukáš Dittrich 23.12.2024 11:40 zdroj časopis automobil
Foto: Lukáš Dittrich
Pokud stále platí, že další generace typu Golf už bude výhradně elektrická, pak by ta současná měla být vrcholem vývoje verzí osazených spalovacím motorem. A model vybavený vznětovým agregátem špičkovým produktem skutečně je.
Zdá se, že aktuální generace typu Golf má před sebou ještě dlouhý život. Osmé vydání automobilu, jež nedávno oslavilo 50. narozeniny, se představilo před pěti lety (viz AR 11/’19) a letos dostalo modernizaci. I díky ní by měl vůz vydržet na trhu až do konce éry spalovacích motorů. Podle dřívějších informací je právě osmá generace Golfu totiž tou poslední sázející na spalovací jednotky. Z tohoto úhlu pohledu by tedy měla aktuální verze představovat vrchol co do vývoje spalovacích agregátů, jejich dynamiky a efektivity. V rámci rubriky Náš test jsme si proto vzali modernizovaný Golf Variant vybavený vznětovým motorem a změřili nejdůležitější údaje. Tím současně začal náš dlouhodobý test.
Foto: Lukáš Dittrich
Možná si vzpomenete na to, že Golf Variant osmé generace jsme už v této rubrice jednou testovali (viz AR 8/’21). Tehdy šlo o provedení vybavené mild hybridním zážehovým motorem eTSI. Právě porovnání vznětového modelu s dříve naměřenými výsledky bude zajímavé, protože v obou případech se bavíme o výkonu 110 kW (150 k), obě zmíněné verze se dodávají výhradně s dvouspojkovou převodovkou, a především téměř identická je i jejich cenovka. Zatímco aktuálně testované vznětové provedení stálo v době uzávěrky tohoto vydání Automobilu 880 900 Kč, mild hybridní 1.5 eTSI 110 kW vyšlo na 838 900 Kč.
Modernizace typu Golf jako takového nepřinesla žádné radikální změny. Jak už patrně víte, facelift se zaměřil především na interiér. V něm se objevil nový infotainment s obrazovkou o úhlopříčce až 12,9 palce, jenž by měl být už konečně spolehlivější proti původní verzi. Ta uživatelům přinášela spoustu potíží. Stejně tak se s ohlasem nesetkala ani dotyková tlačítka na volantu, a proto v modernizovaném typu Golf už jsou na volantu přepínače fyzické.
Zajímavým detailem je fakt, že pouze model Golf R zůstal u dotykových tlačítek. Mělo by to být kvůli přítomnosti tlačítka pro aktivaci režimu R. Takový spínač jiný model řady Golf nemá a vývoj software tak, aby na volantu bylo i v případě fyzických tlačítek u verze R tlačítko navíc, by údajně zabral nečekaně dlouhou dobu. Shodou okolností jsme letos na veletrhu IAA v Hannoveru na stánku společnosti Bosch právě na tuto problematiku narazili. Tamní inženýr říkal, že vývoj softwaru speciálně pro tlačítka na volantu může trvat až tři roky. V tomto kontextu tak dává ponechání dotykových přepínačů u modelu R smysl. Nově by mimochodem s psaním softwaru vývojářům měla pomáhat umělá inteligence, takže příště už by podobná věc nemusela být překážkou.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Pro každý autobazar v ČR - za každých 20 vložených inzerátu nabízíme BANNER na 30 dní ZDARMA.
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno.
Kontaktujte nás
29 900 Kč
Ford Explorer – Vlastní pojetí
25. 12. 2024 15:12Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 110 kW DSG7 – Vypiplaný produkt
25. 12. 2024 15:12