AMERIKA S CHUTÍ WASABI
Text: Filip Tichý
Foto: Jana Kolací, Filip Tichý, archiv
Dá se říci, že je skoro ve všem lepší než Harley a má snad jedinou chybu. Není to Harley…
Co to je styl Neo-retro? To znamená, že motocykl navazuje na klasické křivky z historie, ale zároveň je na první pohled jasné, že jde o moderní mašinu podle dnešních trendů. A právě Yamaze se to s novým XV950 povedlo téměř dokonale. Celková silueta bobberu hodně připomíná vzor a současně i hlavního konkurenta tohoto modelu, Harley-Davidson Iron 883, ale zároveň je tahle Yamaha na první pohled svébytný a hodně odlišný stroj.
Při pohledu z dálky celá řada základních tvarů navazuje na dědictví, nebo lépe řečeno vzor H-D, například téměř shodný tvar nádrže, umístění airboxu na stranu mezi válce nebo vystrčená pozice světlometu. Ale ten baňatý výfuk to všechno posouvá do úplně jiného výrazu. Ještě víc to vynikne v bílé barvě – nebo ještě líp v maskáčové Camo Green – ale podtrhuje to i černá mašina, kterou jsme měli příležitost otestovat během návštěvy centrály IXS ve Švýcarsku. A ten stříbrný kryt horní části výfuku, který opticky navazuje na kovový pásek uchycení podsedlových plastů… geniálně jednoduché, jednoduše geniální! Při pohledu zblízka pak musí každého nadchnout kombinace klasických kruhových tvarů přístrojového budíku a zadní svítilny, které ale po zapnutí odhalí moderní technologii – LCD displej jako přístrojovka se všemi ostatními kontrolkami stylově ukrytými v černém pozadí a zadní světlo složené z pronikavých LED diod. K tomu ještě dokonale ladí malý přední světlomet s čirou optikou, naopak všechny ostatní součásti jsou co nejvíc ukryté a minimalistické, aby nechaly vyniknout základní linii a hlavně odhalenému motoru. Chromovaná je pouze obroučka světlometu a to je všechno, do budoucnosti přeci chrom nepatří!
Osobně se mi Yamaha XV950 mnohem víc líbí s jednomístným sedlem, se kterým dokonale vynikne zaoblená křivka zadního blatníku. Ale právě proto nabízí Yamaha právě pro XV950 bohaté možnosti výběru všech doplňků i základních rysů v konfigurátoru přímo při objednávce nového stroje. Rovnou z prodejny si tak můžete odvézt svůj vlastní originál, třeba s vlastním designem sedla, štítkem, brašnami…
Více najdete v časopise Motorbike