Příval testosteronu
Text: Pavel „Pajinex“ Suk
Foto: Ivan „Scoob“ Bezděk
Po deseti letech opět o sedmatřicet kubických centimetrů zvětšený objem spalovacích komor spolu s novým odladěním motoru více na spodek a střed otáček přinesly pohonné jednotce Šestřišestky skutečně citelný doping. V pružnosti by mohla své čtyřválcové konkurentky vyučovat. Znatelně vyšší rozdíl v přívalu tahu na jakýkoliv kvalt Kawu výrazně posunul k dosavadní premiantce téhle disciplíny, tříválcové Daytoně.
Místo dvojky trojka
V oblíbené a hlavně pro focení ideální zatáčce mírně do kopce trápím šestky zpravidla na vytočenou dvojku. Po dvou průjezdech mě na zbrusu nové, po deseti letech objemově znovu posílené ZX-6R rádce ekonomické jízdy svým blikáním neustále vybízel k přeřazení na vyšší rychlost. Co bych pro něj kvůli ochraně ovzduší a menší spotřebě neobnovitelných zdrojů neudělal. Tak teď samo kecám, do řadičky jsem kopnul z úplně jiných důvodů. Kawa se na vyšší kvalt zklidnila, malé pohnutí plynem s méně horlivou reakcí motoru na nerovnosti neznervóznilo řízení a průjezd zatáčkou byl výrazně plynulejší. Na výjezdu z apexu bohatě stačilo osm tisíc otáček k tomu, aby mě síla motoru vytáhla svižně ze zatáčky. Pružnost nové pohonné jednotky je vynikající. Sedmatřicet centimetrů krychlových přidal vyšší zdvih pístů. Samozřejmě se nejeví být tak výrazným přírůstkem na to, abych tady na ně pěl oslavné ódy. Projev agregátu samozřejmě souvisí s jeho celkovým odladěním. A to se hodně povedlo. Na šestku se můžeš brouzdat městem a už od dvou tisíc otáček se jeho spolupráce rozhodně nedá označit za letargickou. Pro bezpečné předjetí stačí jen přidat. Pokud nebude mít dvoustopý samohyb na zádi zkratku uznávaného evropského ladiče, nemusíš v sedle Šesttřišestky na předjetí běžné automobilové konfekce řešit aktuálně zařazený kvalt. Nezřídka mě pohled na ukazatel rychlosti opětovně přesvědčil o tom, že relativně malý agregát výrazně táhne na delší převod než bych podvědomě očekával. Kopec nekopec. Dokonce tak, že bych ho přirovnal k jediné supersportovní sedmpadesátce montované do GSX-R. A že nejde jen o subjektivní dojem, potvrzují exaktní měření zahraničních kolegů. Ta ukázala, že ve zrychlení na čtvrt míle Kawasaki za objemnější konkurentkou zaostala jen v jednotkách setiny vteřiny! Pokud zůstanu u tabulkových hodnot, Daytona s pružným tříválcem generuje pouze o dva newtonmetry vyšší krouťák, kterého ale dosahuje v o něco vyšších otáčkách. Ještě nějaké otázky?
Více najdete v časopise Motorbike