Praga Piccolo (2. díl) – Proměny v čase
16. 12. 2024 14:12Jan Tuček 27.07.2024 02:03 zdroj časopis automobil
Foto: Archiv Jana Tučka
Ještě jednou se vracíme k historii automobilů Praga Piccolo. Počátkem třicátých let patřila Pikola s litrovým motorem k nejúspěšnějším vozům tuzemského trhu, v období 1935 až 1937 však ze scény zmizela. Zcela nová Praga Piccolo následovala až počátkem roku 1938.
V létě 1932 byla jako model ročníku 1933 představena Praga Piccolo 1,5 l s prostornější karoserií a motorem o objemu 1446 cm3. Na jaře od ní převzala štafetu Praga Super Piccolo poháněná čtyřválcem 1660 cm3. Ty si ale připomeneme někdy jindy, na tomto místě se věnujeme vozům Piccolo s litrovým motorem, v té době nejprodávanějším automobilům v Československu.
Litrová Pikola, vyráběná od podzimu 1932 coby model 1933 a provázená sloganem „Malý vůz s velkou tradicí“, se vyznačovala širšími zaoblenými blatníky, vpředu ozdobenými šípovitým prolisem. Součástí její standardní výbavy byl přední i zadní nárazník.
Foto: Archiv Jana Tučka
Měla nadále klasicky stavěný podvozek s obdélníkovým rámem, oběma tuhými nápravami odpruženými listovými pery a bubnovými brzdami s mechanickým ovládáním. Čtyřválec SV dával z objemu 995 cm3 výkon 22 k (16 kW) a byl spojen s třístupňovou převodovkou.
Vůz s rozvorem náprav 2580 mm a rozchodem kol 1190 mm vpředu a 1200 mm vzadu byl dlouhý 3800 mm, široký 1530 mm a vysoký 1635 mm. Byl k mání s dvoudveřovou i čtyřdveřovou uzavřenou karoserií a také jako dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, hmotnost jednotlivých verzí se pohybovala kolem 900 až 930 kg.
Na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 4,75 – 18 dosahovala litrová Pikola ročníku 1933 největší rychlosti 70 km/h a spotřebovala 9 až 10 l lihobenzínové směsi s podílem nejméně 20 % lihu, jejíž povinné používání bylo v Československu nařízeno zákonem od 1. září 1932.
V srpnu 1933 byl uveden na trh nový model Piccolo P 203, který se od svých předchůdců na první pohled odlišoval výrazně modernizovanou karoserií. Jeho příď zdobila mírně šikmá zaoblená maska s mřížkou lisovanou z jednoho kusu, za níž se skrývala tyč nesoucí po stranách světlomety. Na zádi karoserie přibyl zvenku přístupný plechový zavazadlový prostor s odklápěcím víkem, na jehož zadní stěně mělo své místo náhradní kolo. To mělo při případném nárazu zezadu suplovat zadní nárazník.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Pro každý autobazar v ČR - za každých 20 vložených inzerátu nabízíme BANNER na 30 dní ZDARMA.
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno.
Kontaktujte nás
29 900 Kč
Praga Piccolo (2. díl) – Proměny v čase
16. 12. 2024 14:12Cupra Leon 1.5 eTSI DSG – Se vzhledem žraloka
16. 12. 2024 14:12