Auto roku v České republice 2025: Mercedes-Benz třídy G
04. 02. 2025 20:02Petr Hanke 14.08.2024 06:06 zdroj časopis automobil
Foto: Dacia
V pořadí třetí generace Dacie Duster přijíždí na aktuální platformě CMF-B od Renaultu, která má zásadní vliv na posun jeho vlastností. Je to posun k lepšímu…
V rumunském Pitesti za posledních třináct let vzniklo téměř 2,5 milionu kusů modelu Duster. Jeho první dvě generace postavené na základě historických modelů Renault byly navržené robustně, ale mnohdy až s přehnaně zřetelným důrazem na minimalizaci výrobních nákladů. Nicméně s postupem času se na trhu objevily další cenově orientovaná SUV podobné velikosti a převážně asijského původu, takže Dacia, respektive Renault, musela sebrat odvahu a vydat se v hierarchii značek o trochu výše. Alespoň takto lze vnímat mezigenerační posun typu Duster. První zkušenosti totiž ukazují, že Dacia trochu upravila strategii a s dokonalou znalostí chutí a vnímání evropských zákazníků navrhla SUV, které je stále dostupné, ale již ne za každou cenu. V mnoha detailech je zřejmé, že výrobce hledal a také našel tu vyváženost mezi tím, kdy má smysl používat dražší řešení a kdy je dražší řešení spíše záležitostí image než skutečného užitku.
Foto: Dacia
Tato filozofie je patrná již u samotného technického základu, kdy Dacia používá moderní platformu CMF-B (stojí na ní již modely Sandero, Logan a Jogger), na níž vyjíždějí i soudobé vozy výše postavených značek Renault, Nissan a Mitsubishi. Tím je zajištěna jak robustnost celé konstrukce, tak rovněž prostornost, základ pro potřebné asistenční systémy a regulační prvky podvozku či moderní motory s různými formami hybridizace.
Duster v mezigeneračním srovnání poněkud změnil proporce, protože je postaven na rozvoru zkráceném o 17 mm na 2657 mm, ovšem při prakticky shodné délce, o 9 mm větší šířce a především o 32 mm menší výšce. Zavazadlový prostor přitom narostl ze 445 na 517 l. Právě zásluhou vyvážených proporcí vypadá nový Duster zcela přirozeně a v dobrém smyslu tohoto slova i normálně. Jednoduché tvary oživuje pouze dramaticky tvarovaná kapota motoru, zvýrazněné blatníky, zadní skupinové svítilny a svislé ochranné prvky na bocích za předními koly. Ty jsou mimochodem spolu s dalšími ochrannými prvky karoserie vyrobené z recyklátů, což dávají na první pohled najevo svojí strukturou. V tomto případě jde o uvěřitelné řešení, z nějž nemáte pocit, že si výrobce na něco hraje. Ve skutečnosti jde o patentovaný materiál Sparkle od společnosti LyondellBasell, obsahující 20 % recyklátu.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Vyhraj soutěž "Tři dny v Praze" pro dva s ubytováním v luxusním apartmánu na Malé Straně, kterou pořádá Auto-Inzerce.cz. Více ZDE.
Pro každý autobazar v ČR - za každých 20 vložených inzerátu nabízíme BANNER na 30 dní ZDARMA.
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno.
Kontaktujte nás
300 000 Kč
265 000 Kč
80 000 Kč
Auto roku v České republice 2025: Mercedes-Benz třídy G
04. 02. 2025 20:02Hyundai Inster – Elektromobil nejen do města
03. 02. 2025 17:02