Honda s potěšením oznamuje další technické údaje modelu CRF1000L Africa Twin, jenž se v evropských prodejnách značky objeví koncem roku 2015. Podobně jako jeho slavní předchůdci, také CRF1000L Africa Twin je dobře připraven na každé dobrodružství. Silnému motoru sekunduje dynamický podvozek připravený na cestu napříč kontinenty – po silnicích i mimo ně.
Od samého počátku projektu CRF1000L Africa Twin konstruktéři vzhlíželi k jednomu motocyklu, jenž je neustále udivoval svou harmonií praktičnosti, rovnováhy a ovladatelnosti na silnicích i v terénu – k původnímu XRV750 Africa Twin. Ten se i v konkurenci dnešní nezměrné nabídky cestovních endur osvědčil jako vhodný etalon. Nový stroj, který dnes přichází se jménem svého předchůdce, nemá se starým modelem shodný ani jeden díl. O to více však zdědil z jeho esence a charakteru, díky nimž byl model XRV750 Africa Twin tak skvělý.
Přístup „vydejte se kamkoli“ začíná u motoru, který musí podávat stejně dobré výkony v terénu i při dlouhých silničních přesunech – a samozřejmě také při všech ostatních způsobech použití. Řadový dvouválcový motor v CRF1000L Africa Twin má zdvihový objem 1 000 cm3 a jeho konstrukce do velké míry čerpá ze zkušeností značky Honda získaných v motoristickém sportu, především pak ze závodních strojů CRF250R/450R. Jako příklad lze uvést například stejnou konstrukci čtyřventilové hlavy Unicam, jež přispívá ke kompaktním celkovým rozměrům agregátu. Lehký litý vačkový hřídel, který je vyroben ze stejného materiálu jako u CBR1000RR Fireblade, ovládá ventilový rozvod a o zážeh směsi paliva a vzduchu se v každé spalovací komoře starají dvě zapalovací svíčky.
Více najdete v časopise Motorbike