Oranžová výzva
Text: Petr Poduška
Foto: KTM
Příchod téhle novinky všeobecně doprovázela velká očekávání, stejně jako každý podobný pokus zamíchat kartami v kategorii velkých cestovních endur, které dlouhodobě kraluje mnichovský výrobce se svým dvanáctistovkovým boxerem.
Potenciál KTM vždycky spočíval hlavně ve schopnostech mimo asfaltové silnice, ale to se v Matinghoffenu rozhodli změnit, a přiblížit novou generaci širšímu okruhu zákazníků. Po více než třech stovkách kilometrů strávených za řídítky nové KTM 1190 Adventure nemůže být o úspěchu této dlouhé a náročné mise žádných pochyb. Podle toho co napověděly první dojmy, se mezi maxi-endury schyluje k pořádné bitvě.
Představení
Když se na začátek ohlédneme za předchozím modelem KTM 990 Adventure, těžko bychom ve třídě zvané cestovní enduro hledali motorku s lepšími vlohami k jízdě mimo zpevněný povrch – tedy vlastností, která by měla být pro tento sektor typická. Zatímco ostatní výrobci hledali a nacházeli kompromisy ve prospěch jízdního komfortu, obvykle na úkor hmotnosti, rakouská značka si po celou dobu zachovala svojí sportovní off-roadovou tvář. Tato charakterová stálost je sice chvályhodná, ale z marketingového hlediska pro značku ne příliš výhodná. Okruh skutečných dobrodruhů, kterým jsou prašné cesty milejší než vyžehlené nebo rozbité asfaltky se nerozrůstá zrovna raketovým tempem, a pokud ambiciózní Rakušané chtěli rozšířit svou klientelu, museli zákonitě nabídnout větší všestrannost.
Více najdete v časopise Motorbike